onsdag 31 oktober 2012

Landeflicko kör modello!


Idag har jag spenderat stor del av dagen i stallet, i sällskap med vänner och grisarna! Efter en morgon tillsammans med familjen (härligt!!) packade jag in fem små nassar i bilen och körde iväg till Virkby till kliniken för att vaccinera dom små :) Med som sällskap var Conny och Sofia!
Jag och klinikens veterinärer var helt säkra på att dom små skulle skrika massor då nålen måste stickas så långt in i den grova huden på dom små nassorna. Men kan ni tänka er, inte ett pip av någon av dom, förutom Oden som lite kved till, men absolut inget märkbart! Otroligt bra uppfostrade små man har, hihi ;)
Nästa vecka delas ena boxen in i "två boxar" så får Clark flytta in med Molly , Louie och Saga :) Så blir han inte helt ensam i en stor box, det vill inte jag...

Fick bilderna idag av Jennifer som hon fotade förra helgen, tänk hur man kan ändra och se ut som någon helt annan än sej själv? För jag ycker inte att detta liknar mej det minsta! Jag ser absolut mycket längre och skarpare ut i ansiktet.. Ser också mycket äldre ut.. (enligt mej)
Men Jennifer är oberoende super duktig på att sminka och maskera, är jätte nöjd med bilderna och tycker faktiskt själv att dom blev jätte jätte bra!
Efter lördagens utevaras fick jag två meddelanden av kompisar som absolut skulle höra av sej till Jen ifall det blev dags för maskerad i framtiden! :)
Och det tycker jag absolut dom skall göra, dom kommer inte bli besvikna med slutresultatet ;)
På Lördag åker Frej iväg till Karis till sin nya familj. Där skall han bo med en kanin och en ponny. Ojoj han kommer få det så jätte bra :) Hoppades starkt på att få honom lacerad till ett superbra hem, och det lyckades jag nog jätte bra med! På kvällen har vi viltmiddag i Nagu hos pappa & Co, ser fram emot det! Mums, det var länge sedan jag åt pappas hemskjutna älg :)

På Söndagen åker några nassar iväg och resten flyttar sedan där påkommande vecka! På Söndagen är det även klövklippning på shemat och en Anna på besök :)

Allt för mej denna gång! :) Nu blir det myskväll med mina pojkar. Ha det bäst! <3

2 kommentarer:

  1. Fniss, man får tacka för komplimangen :) skratta lite för mig själv när ja läst "pappas hemskjutna älg" väldigt rak på sak XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du e ju helt otroligt duktig :) <3
      Haha, ja va f*n ska man förfina det för, pang-bom på bordet *gött* !! :D

      Radera