måndag 22 oktober 2012

Framtid, the past och måndag!

Aj är det måndag idag? Gud det var ju typ tisdag för två dagar sedan, och min födelsedag för en vecka sedan! I själva verket var det tisdag för en vecka sedan och min födis för snart EN MÅNAD SEDAN!!! Alltså herre jestas vart far tiden? Snart är det första november, sen säger det *swish* och så är det första advent! Mittiallt är det julafton och sedan nytt år! 2013! Det blev ju just 2000 och jag stod med min faffa ute på gården i Skräbä och skjöt raketer! Hade en glittrid krona på huvudet med texten "new year 2000"
Allt detta minns jag som om det hände igår!

Samma sak år ut och år in. Människan lever så gott som lika, vi anpassar oss i dagen enligt väder och årstid.. En årstid tre månader, dags för byte och livet fortsätter! Vinter, vår, sommar, höst, vinter... Nytt år, och samma pånytt! Sommaren susar på som en raket och vips så är det vinter! Vintern segar sej fram dag efter dag, vecka efter vecka, och då det känns som att det verkligen borde börja bli vår nu, så konstaterar man att det bara är mitten av januari ännu och man får stå ut med mörker och kyla ytterligare månader!
Vardagen, sådär allmänt, tar man sej igenom med att vänta på saker. Iallafall jag! Jag har alltid något jag väntar på! En resa, en ledig dag, en högtid, "lönedag", födelsedag, hobbydag osv.. Men det tror jag alla har, livet går ut på att se fram emot olika saker och händelser! På så vis går livet vidare och vidare..

Idag är oberoende en fin höstdag! Vi sovde rätt så länge imorse och åt gröt till frukost! En rejäl start på dagen minsan! Vi skall om en stund besöka de små trynen, fylla på matpyttsen i stallet, ge dem lite matrester (mums) och fylla på halm!
Sedan har jag en "mamma-dotter-mage" fotografering! Får testa nya kamerans funktioner ordentligt och tillika göra en nära vän glad med fina bilder.

Sitter som på nålar och väntar på svar från Axxell Ekenäs! Hoppas hoppas! Men man måste bara vänta, denna sabla väntan.. Hihi! Det är väl det vardagen går ut på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar