måndag 1 oktober 2012

Fredagen!

Eftersom det inte har blivit av att skriva nu på några dagar så kommer det nu några inlägg med lite catching up!

På Fredagen hoppade jag för första gången bakom ratten igen efter krocken. Första biten att köra kändes inte värst bra, men jag tog mej i kragen och ju längre vi körde, destu bättre gick det! :) Kanske en av orsakerna till skärpning var att jag visste vad som väntade på mej. En hel-dag i Pargas med Anna och hästarna!! Träffade först på Micki en sväng, diskuterade nyttoch gammalt och förde sedan Oliwer till sin pappa. Sedan ut till Tervsund på bonde safari *ah love it!*
Vi hade otur med vädret så dom första timmarn gick ut till att äta, se på film och borsta ponnyn. Sedan äntligen slapp vi iväg, härligt! :)
Ponny hade massor med energi, precis som förut. Men ooo så härligt att vara uppe på hennes rygg igen :)

Choko må vara en ponny, och kanske jag har för långa ben för henne (enligt vissa) men kärleken har ingen lag, eller vad det nu heter. Och vikten min lär ju inte vara ett problem iallafall, haha!
Vi tog några skutt på planen, efter att ha försökt lugna ner henne till en avstressad trav och galopp (cös diss pöuni gått dö enördjii), hon kändes underbar!
Förra veckan fick Anna äntligen fixat en sadel åt henne också, så kanske det blir att se Choko på tävlingsbanan igen ;)
Sadeln satt som smort, som en sten på hennes rygg och var helt underbar att rida. Så de är bevisat, man behöver inte ha den finaste och dyraste, en sadel för 50 euro kan lika bra vara världens bästa :)




Nå väl, efter en hel dag med mys, pys, god mat, ridning, chill och allt man kan önska sej på en lite regnigare dag, åkte jag hem tillbaka till Ekenäs.. Men, will be coming back.. Soon ;)


Tack Anna DNA nisse-nasse för en super härlig dag!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar