torsdag 25 oktober 2012

Städa, städa varje ons-tors-fre och sen på halloween (med glögg!)

Städdag igår! Äntligen kom himon jag "letat" efter, städhimon :) Och en sådan tur jag hade, för den stannade kvar hela eftermiddagen och som pricken på i:et var Oliw på super bra humör, så jag fick massor gjort! Och idag fortsätter det :) Ska dessutom ta en sväng över till mej och gå igenom lite lådor och stuff. De är alltid roligt att söka igenom sådant man lagt undan för länge sedan. Hälften av sakerna minns man inte ens att man hade, men då man väl hittar en "viss sak" (bortglömd som allt de andra) så tänker man ändå "ooo detta har jag sökt efter!"
Jo det var nog så fa* det att man har sökt efter det, man kom ju inte ens ihåg att man ägde något sådant! Får se hur många sådana reaktioner man möter på idag..

Igår inlädde vi glöggsäsongen, underbart! Jag älskar glögg! Det är en sak som står högt på min top-10 lista över "positivt med vinter och mörka tider"! Man får tända några ljus, mysa ihop sej med <3 under filten och dricka glögg. Jag tycker om vintern, massor! men tror dock jag är den ända bland mina kompisar som njuter av vintern..
-oj härligt, dom har lovat snö till helgen!
-fy sjutton... jag tycker bättre om sommaren!
Förutom Anna, hon hade njutit av minusgraderna imorse, så där har jag min soulmate! :)

Idag är det torsdag, imorgon fredag vilket betyder pappatime för sonen och fri helg för denna mamma! Det skall spenderas ihop med Anna och brorsan inkl. god mat och dryck och pumpor och spöken! Ser fram emot det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar