onsdag 24 oktober 2012

Film inlägg

Såg just på en film som jag sådär halvt random pickade ut från Netflixen bara, den heter The Boy in the Striped Pyjamas, och jag som älskar filmer och böcker från andra världskriget fastnade direkt! En "oskyldig" familj som får veta att pappan, som är soldat, kommer bli befodrad och pga detta måste dom flytta från Berlin till Polen. Familjens yngsta barn på 9 år förstår inte varför judarna är onda och får så småningom en vän vid "farmen" (koncentrationslägret), det ända som hindrar dom två att leka ihop är ett taggtrådsstängsel. Jag grät av att se hur fruktansvert verkligt dom hade fått allting, och att se folket behandlas såå illa! Då slutet kom borde jag väl ha bölat som en liten lipsill, men jag kunde inte annat än sitta med munnen uppe, trodde verkligen inte den skulle sluta sådär! Slutet tänker jag inte berätta för jag tycker absolut ni skall se denhär filmen! Helt amazing!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar