fredag 26 oktober 2012

Snötjaffs och Grisar!

Hej,

Det har snöat, no shit alltså! Det visste jag imorse långt innan jag steg upp eftersm hela FB.s framsida var fullspäckad med statusar och bilder. "Snö-Snö-Snö x 1000"  Så den överraskningen blev ju ingen direkt.. Tror jag i framtiden skall skippa att checka FB på morgonen, kanske man någongång skulle bli suprised påriktit också och inte läsa allt på framsidan direkt, haha! Nå jag kan ju då berätta åt ala er släktingar och vänner dit mot Nagu-Pargas-hållet, att ja här har det snöat inatt, inte så mycket som dit, men ett tunnt litet täcke finns det även här nu! För mej skulle det ha få vänta tills nästa natt, sommartassarna är fortfarande på under bilen och ikväll skall Oliwer föras till pappaveckoslut *suck*, får se hur man fixar dethär nu då.. Jag sa ju "dom har sedan lovat snö till helgen, borde vi byta vinterdäck före det?" Jo det var nog en bra idé det, MEN? :D Haha, nåjaa, måne inte vi överlever..

Lade igår ut annons om minigrisarna på FB, SMOSCH sa det så hade jag e-posten full med majl! Som det ser ut nu kommer åtminstone Frej och Frigg att få nya hem nu inom snaraste framtid. Fanns även en som var jätte intresserad av Saga (min lilla söta nasse-gris) så kan hända att jag med en klump i magen även låter henne säljas! Jag har inte riktigt fastnat sådär vid henne som jag direkt gjorde vid Molly och Louie.. Vilket är synd, hon är otroligt fin, men nådde inte riktigt hela vägen in till mitt hjärta, och det kommer hon nog göra åt någon annan, det vet jag!!
Har nu flera intresserade än vad det finns grisar.. Me det är ju bara just nu.. Funderade lite över nästa års kullar sådär för mej själv igår. Vet inte riktigt om jag vågar ta en till kull nu "så snabbt på" eftersom det nu i år var ett så himla dåligt nasse år! Men vem vet, i nästa år kan det hända att det är som ifjol, då hade jag säkert 20 majl med förfrågningar om jag hade grisar till salu "nej tyvärr" fick dom bara till svar.. Nå, man får se! Kanske det blir en kull till n'ästa sommar! Måste bara planera igenom allt och se om det verkligen skulle finnas intresserade på dem sedan också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar