torsdag 6 september 2012

Tröttis inlägg

Oliwer hade rutinerna super bra i skick då han kom från pappa igår. Jätte super bra jobbat pappa och Oliwer! 

Psst, jag och Oliwers pappa klarar nu av att diskutera och kommer super överens, huoh vilken lättnad måste jag säga!!

Inatt dock vaknade Oliwer typ någo 3-tiden (om ja alls minns rätt) och bökade på i sin säng och smågrinade.. Han har ju öroninflammation så det kan hända att det har med det att göra. Imorse då jag vaknade till Martins "uppstigning" kände jag mej som en zombie. Då man är van att få sova ut på morgonen, hela natten i sträck, blir man genast som en sengångare då man "måste" vakna upp utan full sömn.
Nå vi fick äta frukost tillsammans istället alla tre! Härligt!

Så idag har hittills varit en städ/musik/pyamas dag för oss! 
Helt skönt med sådana också ibland, men nog måste man väl så småningom börja aktivera sej för nån timmes utomhusvistelse.

Var just och plockade upp Oliwer från sin dagssömn, det är alltid lika härligt! För efter att han vaknat så är han i cirka 10 minuter som en liten bebis igen; famnsjuk, kramgo och mycket närhetsberoende.
Och det känns bra för mej att få ha honom tillbaka till bebisstadiet i dom 10 minuterna. För domdär första månaderna av ens barns liv är alltid något unikt och speciellt, något som fastnar i ens liv för alltid!
Jag minns fortfarande hur han doftade då han va riktigt riktigt bebis <3

Eftersom Martin tycker jag äter ohällsosamt har jag idag satsat till det ordentligt, till midag blir det maletkött-zuccini gratäng med majs och sallad! 
"Håller din diet, håller min "hälsosammare" kost!" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar