söndag 2 september 2012

Gäsp

Funderade just på vad tusan jag skall lägga detta blogginlägg och heta, men det blev klart efter just världens längsta gäspning.
...och jo jag är trött!
Somnade någo 2-tiden inatt. MEN konstig pigg med tanke på det är jag nog.. Nå, idag bär det av på tävlingar till Broby. Efter gårdagens kommentar på Idas blogg* kan man bara konstatera att folk tycker tydligen om att sprida skit...

*e de så hurja smart att tävla Dior då han bara stått sen du köpte honom. och i hästens huvud e de inget fel men klart han blir sådär då ägaren hans slår honom //E.D

Alltså *skratt* säger jag, verkligen, mega LAFF! Är verkligen folk så avundsjuka?
Jag lyfter iallafall på hatten för både häst och ägare.
För en månad sedan då jag sku ta ut honom från boxen (helt normala rörelsermed småprat hela tiden) så stegrade han sej mittiallt. Han ha behövt lugnande i sitt förra stall, både till transport och hovskötsel.
Idag går han med skor, står snällt, både i stallet och i traikkun.

Så, vad kommer de inte pratas nu då? Är det verkligen såhär som folk i hästvärlden på denna sida av svenskfinland beter sej? Skärp er mänskor! Låt det gå bra för nån annan än er själva.

Nu dissar jag det ämnet eftersom här i Ekenäs sku man få hålla på forever för att komma genom allas avundsjuka och struntprat, men kan ju bara hälsa E.D (din IP-adress är spårad) att det du har att säga är det fritt fram att säga åt oss face-to-face, vi är inte farliga ;)

Borde verkligen börja packa mina saker nu. Har inte ens vågat titta ut på vädret ännu, befarar det värsta då man hör blåsten genom vädringsluckan.. Hm.. Hoppas oberoende på vackert väder!

Så nu kör vi, med "ostkrapula" och gangnam style !! :D

Gårdagens kvällsmål så förstår ni meningen ovan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar