torsdag 13 september 2012

Gamla godingar

Tänkte göra ett inlägg om en sak som bara mittiallt ploppade upp i mitt huvud. 
Låtar som sitter kvar sedan långt tillbaka.. Eller ja vi pratar väl om 10 år tillbaka :)
Skall försöka få dom i ordning, och ja, min musiksmak har gjort sina turnar ;)

Spice girls - Spice up your life
NU tycker jag ju inte att dehär är någonting bra alls, men jag har ett svagt minne att jag någongång har lyssnat på de såå.. De måste ju vara med då.
(år noll)

A*teens - Upside down
Dethär var en låt som jag drogade i lågstadiet. Kommer ihåg att jag och några vänner skulle göra en dansvideo till denna låt, haha, minns det som igår!
(år noll)

Eminem feat. 50cent, Lloyd Banks, Cashis - You dont know
Helt sjukt bra låt, lyssnar fortfarande på alla dessa stora stjärnor, även på denna låt ibland då den kommer upp i huvudet. Kunde denna låt utantill efter att ha drogat den måååånga gånger, och till min förvåning, kan jag den fortfarande :)

Kanye West - Stronger
Minns at denhär låten betydde massor för mej och jag lyssnade på den på ettan i Yrkkis. Minns att jag många gånger satt lutad mot fönstret i bussen och bara lyssnade om och om igen å denhär låten. Den har en koppling till en viss person, och tror den alltid kommer ha det.
(2007)

Raappana - Kasvonpiirteet
Denhär låten förknippas också med en speciell person. En låt jag lyssnade mycket på en sommar för länge sedan i gott sällskap!
(2008)

Fronda - Klick klick boom
Denna låt hör till samma sommar. Då jag hör denna tänker jag fortfarande på nudelsoppa och hästgryta.. What a summer!
(2008)

Volbeat - I only want to be with you
Ljuva studieliv och ny musiksmak! Rancid och Volbeat, tack till en viss herreman :)
(2008)

Metallica - Nothing else matters
Träffa nya människor, ny musik. Men denhär låten har en alldeles speiell plats i mitt hjärta.
Det kommer den alltid ha!
(2009)
Simple Plan - When Im gone
Dessa två följande låtar går hand i hand, och betyder det för mej som texten säger. Svåra perioder i livet, har lämnat sina spår genom musik för mej.
(2010)


                                         
Simple Plan - Your love is just a lie

Simple Plan - Save you
Svår tid inom familjen, kolla videon så fattar ni...
(augusti 2011)

Rihanna - We found love
Danslåten 2011/2012 my friends!

Eric Saade - Popular
Anna + Kuopio + Gris = FUN!! <3 ;)
(våren 2012)

Lonley Island - Jizz in my pants
"garva-tills-du-dör"-låten sommaren 2012!!!
feat Martin & Janne ;)

PSY - Gangnam style
Höst-/Vinterplåga 2012 och världens bästa låt (just nu!) :D
Dansmooves: Anna & Hanna
Sång: Hanna & Martin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar