söndag 9 september 2012

Blandade ting!

Har haft en liten bloggtorka pga att internetet har någo fnurr på trådarna. Trodde först att det var Oliwer som hade varit där och petat något, men de drar nog kontakten hela vägen till datorn så I dont Know!

Lite små irriterad på mej själv är jag, då jag märker hur jäkla beroende man är av dator, telefon och internet! Alltså påriktigt?! Efter dessa 3 dagar utan netti känner man sej ju lika stolt som då man lyckats hålla godiset endast till lördagen (hur ofta nu det sen har hänt...)

På tal om godis så var jag helt grymt beroende av choklad och sötsaker för något år sedan, men nu är det ju "bra" om man ens äter 5 polly bollar i veckan. Förut åt jag lätt en påse per dag! Men nu har det faktist minskat massor på den fronten. Lika bra det, godis är dyrt!

Inatt har jag varit "änka". Gubben har varit på firmacamping med DOS och sovit ute i regnet. Kändes inte alls dåligt att muscha sej in i mitt tjocka duntäcke igårkväll faktist!

Hade storstädning hemma hos mitt igår. Efter många nätter och dagar hos Martin så behövdes det verkligen! Då jag öppnade ytterdörren svämmade posten ut i trapphuset. Hade glömt hur stor högen var redan sist jag var hit... (hatar verkligen reklam!!) Nå, fick upprätt den högen, diskat bort all smutsdisk och plockat saker och ting på sina rätta ställen, så nu ser här super mysigt ut igen!

Idag skulle jag ha en lugn söndag. Men kom sedan ihåg att den blir lugn först till kvällen. Om några timmar blir det grisflytt och sedan skall Oliwer till pappa två nätter. Imorgon har han 1,5-års läkarbesök och det sker fortfarande i Pargas, så det blir lättast såhär. Tyvärr missar jag det, och det harmar! Men efter dethär skriver jag nog över allt till Ekenäs. Orkar inte börja köra på rådiskoll till Pargas varje gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar