tisdag 4 september 2012

Galoppbanan

Var idag på förmiddagen med som fotograf åt Ida och Ressu på galoppbanan i Lojo. Man fick riktit fiilis att rida själv, så vi bestämde att jag och Dior åker med nästa vecka. Sen bär det av till Borgå på galopptävling den 23.9 (om ja nu minns datumet rätt.. men anyways..)

Tog tid idag och Ressu drog ett varv på cirka 1.23 skulle jag säga, så det blir träna träna nu inför Borgå! Förra årets vinnare hade väl haft tiden 1.15, men vet inte vadför klass det sen handlade om. 
Undrar hur Dior reagerar på att få kuuta iväg fullt.. Hm.. I Lojo med bara två hästar med kan jag tänka mej att det går prima, men sen med 7 andra hästar på tävlingsbanan kan det bli andra bullar.. Iiik, jännää! 
Längtar redan!!

Tills dess skall dock dendär säkerhetsvästen inskaffas, för där lovar jag inte att jag hålls kvar i sadeln om det mittiallt kommer en rodeo från den fyrbenta under mej!


Bilder från galoppen idag kommer senare hit! Blev riktigt lyckade bilder!
Nu skall jag packa mej iväg till stallet och motioner Dior! Morssning-korssning!

3 kommentarer:

  1. Måst få komma me o fota nåt varv, fick nya kameran ida, o den verkar helt nice :)

    SvaraRadera
  2. Måst få komma me o fota nåt varv nu när ja fått nya kameran så man lite sku lära sig me den :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen! Träningar nästa vecka! :)

      Radera