söndag 30 december 2012

Lördag & Söndag minsann

Är lite små slö idag. Men det borde väl ändra snart. Skall just fara iväg och pyssla om Conny och rida Fille-Filemon :) Lite små ruggigt väder ute men det må vara, hindrar inte mej att gå till stallet.

Igår åkte vi iväg till Jumbo för att shoppa (jag, Martin och Janne). Presentkortet jag hade till Kultajousi blev orört tills vidare eftersom jag hade tänkt köpa bitar till mitt nomination men dom hade inte alls sådana, och jag tänker inte köpa något bara för att köpa.. Sådamt har jag nog aldrig förstått mej på..
Gick in i H&M och Lindex men hittade inget intressant värt att köpa. I Only hittade jag två toppar (helt vakio vit och grå).
Vi gick till en italiensk restaurang för att äta. Det blev tre rätters och jag är super nöjd! Till förrätt tog jag en skaldjursplate med citronmajonäs, shampi och bläckfiskringar samt aubergine! Auberginen fick bli för den hade tydligt legat i nån sorts lag och fått en smak som inte passade mitt sinne! Det andra var smaskens.
Till varmis tog jag pepper steak med potatisfondant. Mums! Tallriken ren"slickad" och över till efterrätten som blev en stor glassboll med vispad grädde! Däremellan rätterna satt vi och doppade italienskt bröd i olivolja-, salt&peppar- och balsamicoblandning!
Jag åt i mängder, men blev endå sådär mjukt och skönt mätt, inte så man skulle varit tvungen att rulla ut till parkeringshuset!
På vägen hem somnade både Janne och Martin så jag drog en sväng via stallet. Kramade om Conny och gav honom lite morotssnacks.
Hemma blev det filmkväll hos Janne och sedan zZzZzZz somnade som en stock!

Idag är det skönis Söndag innan nyåret. Det skall förberedas lite inför nyårsmiddagen. Handlas lite tills imorgon och sedan baaaara ta det chill! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar