tisdag 4 december 2012

Törnrosa har vaknat!

stackars bilägare
Hej på er!

Jag har vaknat till liv ur 50cm snö, jajamensan!
Herregud vilket väder förra veckan, men oooh så jag njuter av denna årstid, och all denna snö <3 Efter en månads paus känns det rätt så trevligt att återvända till lite skrivande igen, inte kanske något lika aktivt som tidigare, men jag MÅSTE skriva, något..
Nu och då..
Jag blir tokig annars.
Men det måste jag säga, att jag tog min paus passligt! Jag har inte haft tid att blogga, varken skriva blogg eller läsa andras.
Har julstädat hela lägenheten, pyntat, möblerat om, handlat julklappar, umgåtts med familj, släkt och vänner. Jag kan inte minnas nångång i mitt liv som jag skulle ha mått så bra som jag gör just nu. Min son växer och mår bra, jag har en underbar familj och absolut världens bästa pojkvän! Jag är lycklig och det finns inget att gnälla över.

Imorse öppnade vi fjärde luckan på Oliwers muminkalender.
Det är så otroligt roligt att se hans ansiktsuttryck varje gång det kommer en ny muminfigur i kalendern.
Idag ökade samlingen till fyra, så snart ryms inte alla i händren mera.
För han går och bär på dem hela dagarna. Inte bara en och en, utan alla på en gång.
Faster Jenny, Osynliga barnet, Snorkfröken och nu lilla My!
Nästan så att mamma själv inte kan vänta tills följande dag då det kommer nästa muminfigur, hih!
Inte bara för att jag är nyfiken på vem som kikar fram bakom luckan, utan mest för att den stunden då man ser hur lycklig ens barn blir över något så "litet", förgyller dagen så otroligt!

Igår hade vi en jätte juldag. Fotograferade Oliwer till julkorten som skall skickas ut till alla vänner och släktingar.
Han satt stilla och snällt första 3 minuterna, men sedan började kameran intressera honom så fruktansvärt mycket att han inte kunde hålla sej längre.

Han ville se på bilderna, fota lite själv och zooma.
Tyvärr, vågar jag inte riktigt riskera att min dyrbara skatt hamnar i golvet, så de fick bli en sur pojke för någon sekund, och paus i fotograferandet!
Men jätte lyckade bilder blev det ändå, min lilla linslus! Och bilderna till korten blev utvalda och inskickade!



Har nu varit två dagar påväg och rida Fille, men mätaren har varje morgon visat närmare -20 grader, då jag varit påväg, så det har skjutits fram, för både hepponas och ryttarenas bästa! Stallet där Fille står har en gräns på -10 grader, vilket jag tycker är väldigt mänskligt! Nå, på torsdag är det Fille-dag, bara gradrena visar något vettigt, och på lördag Pale-dag!

Om nassarna intresserar er så har jag endast en till salu mera. Idag far Oden till sitt nya hem och sedan är det endast Loke kvar som söker hem. Men tills dess får han mer än gärna böka runt med Clarken i halmen, jag har ingen stress med att bli av med Loke. Han är underbar på alla sätt och vis! Klart han får fara om det dyker upp någon intresserad, men om inte så får han stanna.
Han har en vacker dalmatinerteckning, ett lynne 10+ och ett otroligt vackert nassehuvud. Han är kelsjuk och go!



Måste tillägga att vi för någon vecka sedan hade girls night out och for och titta på Scandinavian Hunks till Ettan! I dont know what to say, men alltså herregud vi blev tokiga! Fyra stycken män med vältränade kroppar som dansar framför en! Då kvinnor strippar är det ju bara äckligt. Det skall gnidas här och där och visas det ena efter det andra. Men detta, en het dansuppvisning med snygga män 50cm från ens ansikte, not bad! Not bad at all!

Nu klarar jag inte av att sitta här längre då det finns så mycket som väntar, bland annat en ovikt klädhög, en bykmaskin som skall startas, en diskmaskin som skall tömmas, lunch som skall förberedas, klädskåp som skall städas och en dammsugare som längtar efter att få arbeta!

Stressa inte ihjäl er med julpynt,-städ,-shopping! Den kommer nästa år pånytt ;)






8 kommentarer:

  1. Vill o ha en muminkalender :P vartifrån får man dem ?? :D Alltdå åt mrij själv :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha den är helt underbar :D man får nog köpa den i typ K-market och S-market sku jag säga. vetinte varifrån denna är eftersom Oliwer fick den av sin mommo, men jag har sett av dom nog i typ K-market skulle jag säga. så hopi hopi iväg och köpa!! :D
      annars, ses i veckan?

      Radera
  2. -10 grader?! Hur går det mitt i smäll kalla vintern när temperaturen sjunker till -30 flere veckor.. Roligt är det inte att rida i kallt men för att komma vidare måste man .. :) tycker det är lite "omänskligt" bara.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla har vi olika. Jag ha ridit i stall som haft gränsen allt mellan -10 till -25. Kanske man kan pausa från tränandet då det är minus 30 och slappna av med hästen istället dåå. Rykta grundligt, kraffsa och klappa! Hästsport går ju inte bara ut på att sitta i sadeln ;)

      Radera
  3. Jag tycker att det är "omänskligt" att rida två pensionärer (20 och 30 år) när det är kallt. Med dom ska ALLT vara roligt, dom har båda tävlat aktivt på hög nivå och har båda rätt till en skön pension. Hos oss ska vi inte "vidare", vi ska njuta av våra hästar och dom ska njuta av sitt liv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de enda "framåt" jag planerat gå med Fille är på vägen xD Vi drar en 20+ lunk tillsammans i egen takt (pluss minus en massa bockningar då som jag tar emot med öppna armar av en pensionerad) :)

      Radera
  4. Vad kul att du börjar blogga igen!! Och ännu roligare att du fått flere hästar att rida. Reagerade också på graderna, men då det är äldre hästar det är frågan om så är ju saken helt annan. Åldringar med krut är det inget fel på, snarare tvärtemot- de kan vara riktiga läromästare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att få varma välkomnanden! :) Fille är underbar, lite relax från allt tränande och tävlande. Ta mej inte fel, jag älskar att träna inför tävlingar och sedan slippa ut på banan och göra mitt absolut bästa. Men nu på vintern är det såå chill att fara och skutta på åkern me en gammal pensioner :) Med Pale kan jag träna i manege och hålla mej på rätt nivå, lägga upp mål, uppnå dem, fortsätta fram, med Fille bara lunka på och inte fundera på nått annat än honom och mej och naturen :) Härligt med omväxling!

      Radera