fredag 21 december 2012

Undergång, väntan och shampoo!

Gomoron allihopa!

Idag skall vi alla gå under. Men det är ingen panik, för jag såg på filmen 2012 igår, så jag vet exakt vad jag skall göra, och vart jag skall fara, för att överleva denna dag! Vi har dessutom gaddat ihop oss med Pia, hon har ett flygplan och jag en båt, så vi har de på det klara ifall det nu sku börja försvinna mark under föttren :D Det är lite pakko på att överleva. För åt Christina har jag lovat att komma till stallet imoron, och så har jag dessutom lovat laga jullådorna till julafton åt hela gänget! Så det är inga "om" eller "men" då det kommer till min överlevnadsinstinkt! Har jag lovat något, så håller jag det! ;)

Det enda tecknet på undergång jag har sett där ute är snömängden! Så kanske det inte var jordens undergång nu, utan bara istiden som tittar fram bakom hörnet? Varje morgon då man ser ut genom fönstret är det minst 10cm snö på bilen, ibland MYCKET mera! Som tur har lastbilar äntligen börja köra bort all snö från stan, så dessa vallar som obehagligt både skymmer sikt och gör vägen liten, är nu borta på många ställen redan :) Man behöver inte få ahtanpaikan paniikki varje gång man rör sej med bil på stan!

Idag skall jag packa lite julklappar. Igen. Dendär högen bara ökar och ökar! Igår förde vi bort ett 20-tal paket till M's föräldrar, så det minskade lite i knuten. Och nu är det mindre att släpa på själva aftonen :) Ser massor fram emot julafton! Kan det inte bli måndag nu? Tack :)

Igår köpte jag "världens bästa shampoo"! TRESemmé-used by professionals! Får se om ryktet stämmer! Håret är ju alltid helt underbart efter att man tvättat det hos frissan, så skall det nu även vara efter detta shampoo. Ha länge funderat köpa den, men har endå alltid gått förbi och struntat i det. Men nu bestämde jag mej för att satsa 8€ (eller va den nu kostade) och testa på den! Efter två gånger märker man inte så mycket extra skillnad ännu, så får se om en vecka :) Men jo det måste jag säga, att lite nyklippt känsla har man nog!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar