söndag 16 december 2012

Älska denna dag!



Hemvägen igår från Nagu var lång. Efter allt kalasande och julklappsnisse-nassande var vi alla ganska trötta. Men jag fick träffa många som jag inte sett på evigheter. Min kusin som var huvudet kortare än mej senast jag såg honom var nu så lång att jag hamnde titta UPP på honom!! Och observera att jag såg honom senast i våras...
Efter diskussioner ser det även ut som vårt gäng blir litet större på nyåret, man blir s glad! <3 Kommer få fira nyåret med dom allra bästaste människorna! <3

Nå, nu är det söndag, igen... Slappa härliga söndagar! Idag har förmiddagen spenderats med Jennifer och barnen i stallet! Vi ryktade Fille en lång stund och lekte med minigrisen Frej (som är en av Solbackens, alltså från min uppfödning). Han har växt och blivit "stor" och fin! :) Är glad att han fick det så otroligt bra som han har det, bättre familj får man söka efter! Dessutom får jag se honom fast vaaarje dag :)

Jag red ut med Fille på åkern en stund men det blev ett ganska kort pass, vi höll båda två på att blåsa bort och snön piskade våldsamt mot ansiktet då man red mot blåsten. Kämpade ändå på så att han fick sträcka på benen en liten stund, och i galoppen njöt han till fullo av att få gasa på lite extra! Sträckte sej lång och ner och ökade farten så att snön yrde runt om oss! Risken för bockningar (som han är expert på) är otroligt stora vid sånhärna situationer jo, men ger honom ändå den glädjen att få galoppera fort och effektivt i låg och lång form. Flyger jag av har jag ju en mjuk landning i en meter snö ;)

Jag och Oliwer slängde hö åt alla hästar innan vi for hem. Oliwer var helt 100% med och hjälpte till idag. Han borstade på Fille, mockade snö vid dörren till stallet, sopade bilen, var med in i hagen och delade upp höet åt russen och sopade stallgången! Vilken hjälpsam "karl" :) Var så stolt över honom, både hans hjälpsamhet och hans otroligt goda humör som höll i hela dagen, att vi bestämde oss för att köpa en leksaksbil i K-market ;) Lycklig son <3 Mej själv belönade jag med mozzarellasticks (för vad? nja, det är ju söndag!)

Då vi kom hem från stallandet och butiken hade nån dabbe plogat så att man inte slapp in på parkeringen. Nå tur så var grannparkkin ledig så behövde inte gå så himla långt (med två handelskassar och en son) :P Nu är magen mätt av fiskpinnar, vin-citronsås och härlig potatismos!

Ikväll blir det bio med Martin, Janne och AK! Filmen Hobbit måste ses! Får väl ge en resension på den sen :) Ha det bäst!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar