torsdag 13 december 2012

Dittan i mitten av December

Igår efter fotograferingen red både jag och Sandra Pale i manegen. Har nu ridit till 90% utan sadel, tycker det är så jävla skönt att sitta på en bar och varm hästrygg såhär på vintern. Dessutom tränar det muskler och balans på ett helt annat sätt! Igår tog min lathet över så jag red i bara ytterbyxor, det kändes efteråt :P Har en video från gårdagen och en föregående bom-/hinderträning, men den kommer i nästa inlägg tyvärr. Efter stallet körde jag direkt iväg till andra stallet där mina nassar bor. Gav dem mat och myste en stund med Saga, de andra nassarna hade fullt upp med att böka omkring sej.

Idag en liknande dag, städdag hos nassarna med hela familjen. Oliwer har åkt skottkärra och klappat grisarna, OCH sett på de stora fina hästarna som gick förbi. Han är verkligen för faschinerad av hästar! Så på lördagmorgon slipper han upp på ponnyryggen igen :) Det var allt för länge sedan sist, men vill inte tvinga honom att vara en hästpojke, så lämnade lite paus för att se hur han skulle reagera på det. Nå.. Varje gång han sett en häst sedan dess har han ropat "ihaahaaa" och "lida lida" , så tror han gillar dessa djur och hobbyn likaså :)

Dessa dagar är så fullbokade att jag inte minns när senast jag kunde sitta ner och ta det riktigt lugnt, en kväll utan proram. Så det sker nu! Chococino och en bra film! Laddar upp inför en fullproppad helg med stall, ridning, bio, 70-års kalas och många fina människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar