måndag 17 december 2012

Hobbit - an unexpected journey

Har otroligt ont i benen och i nacken efter gårdagens bio. Att sitta 3 timmar i samma ställning och titta uppåt på bioduken från tredje raden kan göra en ganska stel, men jag kan bara säga att det var absolut värt det!!

Jag var och titta på filmen med Martin, Janne, AK och Jonas. Vi tog platser någonstans var dom av det motsatta könet tyckte att det skulle vara bäst att sitta. Sen märkte vi att *shit* det har ju börjats med sittplatser. Vi skulle tydligen ha borda sitta på 12.fte raden, men då vi tittade upp var den raden redan full. Så vi var inte ensamma som struntade i dessa sittplatser. Nå, huvudsaken att alla var nöjda och glada, och så verkade det!

Tillbaka till själva filmen. Janne: "ett ord. EPIC" Håller absolut med! Effekterna i filmen var helt amazing. Filmen var i 3D och jag skulle inte ha kunna se den i någo annat än det! Landskapen var BÄTTRE än i LOTR triologin och färgerna var helt otroliga!

Jag rekommenderar absolut denna film, åt er alla som funderar på att se denna, GÖR DET! Den var lång jo, men man reagerade inte alls på det. Jag och Janne funderade hur 3 timmar skall gå utan wc-besök med 2 burkar cocis i magen, haha, men man var alltför inne i filmen för att ens fundera över det sen mera :)

Om ett år kommer andra filmen ut. Där skall Mikael Persbrandt (som spelar Gunvald i Beck) vara med och jag kan inte vänta på att få se honom i en sånhärn film! Ännu mindre kan jag vänta på att den skall komma ut på bio!
Den skall absolut ses på bio, så nu väntar vi på the Hobbit - there and back again



5 kommentarer:

  1. 27 djur, får, getter och hästar miste sitt liv i inspelningen av den filmen.. Bl.a. Bröt en ponny ryggen då den föll ner i en stup..
    Kanske filmen är bra i sig, men jag stöder inte filmer där livslevande djur mister liv..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte tro att man med dagens teknik och sätt att göra filmer på, skulle "ta livet av" så många djur. Olyckor kan ju hända, vem som helst, men dedär låter långsökt! Folk diskuterade om detdär igår och dom kom fram till att kanske det inte är hela sanningen nedskriven i den stooryn.. För nu ha jag hört om hundratals hästar som lär ha dött. Nej sen var det bara 10st, och nu 27 st djur av olika slag!
      Skicka gärna en länk på inlägget var du läst om detta! Sku gärna läsa!

      Radera
    2. Dom anklagas i artiklar för att inte ha skött om djuren jo, och svaret på det är:
      Filmens regissör Peter Jackson tillbakavisar anklagelserna och skriver i ett pressmeddelande att "Inga djur har dött eller skadats under inspelningen". Jackson och hans team får medhåll av det amerikanska riksorganet ”American Humane Association” (AHA), som är sett över djurens välbefinnande under inspelningarna, och säger att det inte finns något att anmärka på vad gäller djurens hälsa.

      Vem som helst kan anklaga folk för vad som helst, och detta skulle inte vara den första filmen som får anklagelser. Saker kan ha hänt, saker som komer ut, eller saker man aldrig får veta. Men som sagt så tvivlar nog jag personligen på att hela 27 djur skulle ha mist livet. Jag stöder inte djurmisshandel, jag är en djurmänniska, så sen då det står ett 100%igt bevis på att det är såhär det har gått till, sen slutar även jag stöda the Hobbit filmerna!

      Radera
  2. Länken finns på FB iallafall, och det lär nog ska vara sant :( Jag skippar filmen tillsvidare iallafall. -Christina-

    SvaraRadera
  3. Okei, jag ska ta och läsa! Finns den på din sida?

    SvaraRadera