fredag 28 december 2012

En hästig Fredag

Conny är en superfin connemara som kommer bli vit "på äldre dar", han är efter den otroligt fina hingsten Dale Mountain Mist och är just nu till salu! Conny är underbar att arbeta med, och skulle jag inte vara för lång skulle jag ha köpt honom på direkten! Så hugg in människor, här har ni en perfekt hopp-ponny med mycket kapacitet! Om någon är intresserad kan ni kontakta mej för kontaktuppgifter till Christina :)
Idag har detta stått på shemat!
Longering och mys-pys med Conny! Efter motioneringen gick vi på upptäcksfärd i skogen och sedan hängde jag på honom några gånger (han brydde sej inte ett dugg!) Han kommer nog vara super mysig att rida in! <3
Sedan upp på Fille utan sadel, en tur i skogen! Det gick huuuur bra som helst!...enda tills någon jävel sköt en raket. Då brann det för Lill-Filemon! Men jag kommer INTE ner från hästryggen, det gjorde jag inte nu heller ;) Envis som en gammal åsna. Men Fille lyssnade bra, slutade bocka och stannade. Sedan gick han lugnt resten av promenaden :)
På hemvägen via nassarna, en familj kom och tittade på grisarna idag. Med sej hade dom sin egen nasse :) De gick super bra och familjen blev intresserade av Saga. Får se om hon får ett nytt hem iallafall!
Ugnsomeletten är i ugnen (är hungrig som en varg). Sedan skall vi fara och köpa raketer tills nyåret och efter det blir det boxningsträning och bastu! :) Härlig Fredag, och trevligt veckoslut på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar