onsdag 19 december 2012

Godmorgon, Godnatt

Ööööh jooo... Var ska man börja.. Är något slut just nu! Steg upp klockan 04.20 imorse med en otroligt pigg son som tyckte det var intressantare att titta på plogbilen utanför, än att sova vidare. Så min frukost var 04.30. "dagssömn" bestämde jag mej för att skulle tas in redan kl 8, för mina ögon kunde inte längre vara uppe. Jag lyckades skriva klart Solbackens nya hemsida och titta på lite mumin med Oliwer, men sen började jag pilkka i soffan. Kämpade på så länge att klockan blev så mycket att Martin skulle stiga upp, sen föll jag som en stock ner i sängen. Oliwer likaså! Han var minst lika slut som jag. Förstår inte hur tusan han fick för sej att stiga upp dendär tiden, han som alltid brukar sova till 9-tiden minst! Nå, ingen skada skedd :) Bara lite dygnsrytmen åt pipan. Men det reder nog ut sej efter en skippad dagssömn efter maten, och en hel eftermiddag i stallet! Oliwer skall rida Zeus, och sedan skall vi mocka och städa i stallet :) Då vi kommer hem skall vi baka lite jultårtor och dricka glögg! *mumsis*

Igår hade vi en familjedag! Först var vi ute på lite shopping på stan. Sedan avslutade vi det med mat på torgets kinarestaurang! Fasade för hur Oliwer skulle orka sitta stilla så länge, men oj så bra det gick! Han satt snällt och åt sin mat och såg på traktorn som skuffade snö utanför! Min duktiga kille! <3

Morgonen spenderades i Klarvik med ridning på åkern och sedan dagsmatstur! Sandra joinade in på slutet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar