tisdag 8 januari 2013

Väderprognos och Märkesbögar

Tittar ut och konstaterar att det snöar, jag blir glad! Snö ute, Hanna glad!! :) Wippii!
Denna isröra har gjort mej tokig. Du själv slirar, barnen slirar, hästarna slirar, bilen slirar, ALLA slirar! Du kan inte lägga på dej NÅGOT annat än dina vinterridskor, höga som hus och fyllda med lurv långt över kanten, om du vill hållas på fötter där ute.. Jag antar att denhär mängden snö som nu verkar singla ner inte heller gör det så mycket bättre, bara gör det falskt att gå ute, men man kan ju vara en optimist och hoppas att det faller ner en meter eller två under dagen ;)

Har även nu, ÄNTLIGEN, fått fixat en vinterrock åt mej! Och det är faktist en ORDENTLIG vinterrock. Superdry!!
Jag har från förut lite Superdry kläder och ÄLSKAR det märket!! Andra favoritmärken är
Ecko, Björkvin och Soulcal &CO

"Märkesbög!"
"Vad tror dom att dom är? Går bara med märkeskläder!"
"Höh, ja det duger bara om det har ett pris på 3 siffror!"
"Dom tror att dom är något"

Nej mina vänner, det kallas att spara pengar! Köper hellre två märkeshupparin för 90€ styck, som håller 10 år, än 5 stycken från Seppälä, H&M eller liknande som håller 10 ggr sämre!
Jag har levt på Seppälä kläder, visst inga problem, men nog är jag tusen gånger nöjdare med dom kläderna jag har nu, och har haft dom senaste åren. Give it a try, istället för att döma folk som väljer att köpa dyrare, kanske även du blir lika nöjd som vi alla andra! *katching*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar