fredag 18 januari 2013

Träning och semesterresa!

Sitter och drömmer mej bort, till våren och sommaren. Ah härligt! Skall njuta till fullo och sola vaaarje dag :) Såg på RIO filmen igår och man får ju bara sån fiilis att hoppa in på aurinkomatkats hemsidor och beställa en resa åt sej! Start imorgonbitti och hem om en månad! Hur skönt skulle inte det vara? Nå, resor kommer det gott om under våren ;) Eller ja, åtminstonet två stycken. Så sådan stress har jag inte, ännu :P Men att sitta här och titta ut på -25 grader gör ju inte saken bättre med denna semesterlängtan.
Ikväll står det träning på shemat, igen. Skall dra på mej min nya träningsoutfit, köra 3x10 av alla muskler, spöa skiten ur "boxningssäcken" och sedan njuta av att vara helt slut efter två timmars fullt hålligång, tillägga en chokoproteinshake på det och sedan slänga mej på soffan som den äkta soffpotatisen jag är ;) (or not)
Är glad att jag har en privat tränare som hjälper mej att hålla tempot. Pratade dethär med en kompis igår, och har märkt på människor som pratat om sitt tränande.. Det har ganska fort tagit slut, blivit mera slappt eller övergått från varje dags länk till 2 gånger i månaden, eller ännu värre, från träning till supande och chipspåsen! Thats not going to happen to me! Vill man något, måste man kämpa för det! En bra kropp serveras inte på ett silverfat framför näsan på en. Lyfter på hatten för alla er som kämpar och håller igång träningen fast ensamma också, för att nå det målet ni satt upp för er! :) 
Nå, jag och min kompis har båda någon att träna med så det blir ju både roligare och mera vilja i det hela då :)
Jag är inte övervikt så behöver inte träna pga det, men om jag skall hålla den vikten jag har nu (har gått upp 12kg sedan maj 2012) så måste jag göra något, annars kommer jag snart se ut som en pösig bulladeg och det tackar jag nog starkt "NEJ TACK" till! Men att sluta äta gott vill jag inte heller, hihi :P Äter inte godis eller sådana onyttigheter, men äter rätt så gräddig och GOD mat :)
Jag är super nöjd med min vikt just nu och tänker också hålla det så! Dessutom mår man mycket bättre, orkar mycket mera, om man rör på sej några gånger i veckan.
Kilona som kommit till på min kropp skall nu omvandlas till muskler! :)
Stallarbete och ridning har hållit uppe en helt okei grundkondition, men det räcker inte att ha bara det som "träning" x-antal gånger per vecka. Men pga. det startade jag inte helt från noll iallafall :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar