söndag 13 januari 2013

Norovirus!

Hjellöu!
Hört om Noro? Det lär ska gå runt som bäst. Örk, det är då ett som är säkert, MIN familj ska INTE ha någo turbomagsjukor! Så nu visst ni det, baciller, inte välkomna till oss!
Var och varannan status på facebook handlar om magsjukor. Blir riktigt illamående av att läsa allt det. Jag har verkligen inte tid att vara sjuk.
Jag kan leva med hög feber, ihop med bröstinflammation.
Jag kan leva med flunssa och hosta och snora i två veckor.
Jag kan leva med en vrickad fot eller en sjuk handled.
Men INGEN MAGSJUKA! Inte en chans, där går min gräns..
Det är vidrigt äckligt, river krafterna ur en för måååånga dagar och gör en invalid på direkten.

Uss... Hoppas på en frisk vecka :) Och psst.. En god handhygien är nyckeln till en frisk människa ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar