måndag 21 januari 2013

IKEA

Är det påriktigt måndag, igen?? Tycker det just var måndag.. Lever väl livet så roligt att tiden bara rusar iväg! :)
Helgen var lugn och skön och bestod mest av filmkvällar, mys och god mat. Precis allt man kan önska sej :)

Idag står det städning på shemat, så jag får fint utplacerat alla nya inredningssaker som vi kom hem med från IKEA :) Så länge man köper små saker där är det verkligen behändigt, och billigt! MEN, en kompis köpte en säng och ett klädskåp, och det är verkligen lite små jobbigt och enerverande att handla sådana prylar i IKEA (i esbo, i raisio som jag ha handlat förut går de mycket bättre!)
Först skall du köa en halv timme för att slippa fram till en infodisk och få ihopplockat en lista över allt du skall ha med. Sedan skall du ner till "pick-it-up" våningen och släpa vissa varor med dej på en kärra. Styra kosan mot kassan, betala och försöka ta dej ut till lastningspisten utan att ha hälften kring gården. SEN skall du ännu köra 5-10 min (beroende på trafiken) för att plocka upp resten av varorna från deras lager. Guuuud säger jag :D
Kan man göra det svårare? Hmm... Jag vet faktist inte. Men anyways. Man tycker att "ååh vad billigt!!", *njööööt* wrong! Tänk ännu på tiden det tar att lägga ihop hela juttun. Bara ena möbeln är minimi 2-3 timmar. Mitt köksbord to 1,5 timme att lägga ihop och vi var 3 pers som "jobbade" på det. Kan man dela upp en köksstol i flera delar än detdär?!? :D
Nå tur behöver man inte själv fundera på nya möbler, släpande, kånkande och ihopbyggande av dessa (ännu) :)

Vad tycker ni om IKEAs möbler? Stora som små! :)
Jag tycker otroligt mycket om dem, men först när de är färdiga! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar