onsdag 12 oktober 2011

What a day...

What a day! Halvt försovde mej till Masu-Vauva imorse. Hamnade väcka Oliwer 40 minuter före träffen började, och stackarn var jätte disktrasa, tröttisen...
Masu-Vauva är alltså en träff för unga mammor, där man kan dela med sej av vardagen, mamma-baby förhållandet osv. med mammor som är i ålder med en själv. Blev frågad cirka två veckor(via rådgivningen) före Oliwer föddes ifall jag ville delta i träffen, tyckte det lät som en riktigt kul grej, så jag anmälde mej glatt med magen! Hann dock inte delta MED magen utan det blev istället med världens vackraste lill-kille! Vi har väl sammanlagt träffats 6-7 gånger tror jag, ibland kändes träffarna lite mjäkiga enligt mej, eller själva programmet, men för det mesta trivdes vi riktigt bra! Idag var sista träffen med vår grupp.
Nåja, lill-gubben var så slut imorse då jag väckte honom, så imorgon skall vi ha en mys-lugn-städdag ända tills mannen väljer att stiga upp!
Efter träffen var vi ut på en Tennby-Axo-Tennby promenix med Nora och lillen! Tänkte att jag skulle vara klok och dra två flugor i en smäll och söka hunden hemifrån, så kunde jag motionera henne också med samma promenad. Bra tänkt, verkligen, då hunden föredrog att åka i vagnen med Oliwer istället! Det med den planen om motion åt hunden....
Väl hemma har jag nu i tre dagar kämppat med grisarnas nya hage! Vad gör dom då dom har varit max fem minuter inne? JO kutar rakt igenom elen, skriker lite, och tassar vidare. SUCK säger jag bara, sista hoppet för att få dom att hållas bakom "lås och bom" blir 40mm´s tråd och 4 varv runt hagen MINST!
Kalasat hos mamma 43 år på kvällen med ägg-räksmörgåsar och trevligt sällskap!

Som sagt; What a day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar