fredag 7 oktober 2011

Ljuset i ändan av tunneln!

Vilken dag, vilken otroligt härlig dag! Trodde jag aldrig mera sku få känna "ljuset" inom mej...
Ända sedan 3 månader tillbaka har jag kännt mej jätte synkkä, down, nere, deppad osv.. Drömt mardrömmar varje natt, sovit dåligt, varit stressad totalt hela tiden och nervös för något jag inte vetat om...
Så igår tänkte jag att nu måst jag börja försöka ta reda på VAD detta beror på! Det har hänt saker på sistonet som skulle kunna vara orsaken, min styvpappa har fått diagnosen canser, en vän har gått bort, men mina mardrömmar tex började långt innan det!
Att jag inte tänkte på det, men igår slog det mej mittiallt! Mina p-piller, jag började med mina p-piller för 3-4 månader sedan!

*läser bipacksedeln*

"mindre vanliga biverkningar (förekommer oftare än hos 1 på 1000 men mera sällan än hos 1 på 100 patienter): Cabdidiasis (svampinfektion), herpesblåsor, allergiska reaktioner med svullnad i hud och/eller slemhinnor, ökad aptit, depression, nervositet, sömnproblem, nersatt libido, myskrypningar/stickningar, yrsel"

Ohho, visst har jag läst igenom dendär lilla boken flera flera gånger, men inte har jag aldrig fastnat för att man kan få sådär mycket problem av "bara p-piller" ?? Och jag har haft samma märke före graviditeten, utan problem..
Ringde oberoende till mödrarådgivningen imorse! Måste genast sluta äta p-piller och börja med annat istället fick jag som svar (allvarligare än jag trodde, ja!)

Men nu känns det iallafall otroligt bra! Jag fick veta orsaken och det finns en lösning. Känns som 10.000kg har fallit av mina axlar! Trodde redan min hjärna hade börjat med någo "höst-och vinterdepressioner", men tur inte det för hösten är min favvisårstid! Har alltid förut njutit av hösten, kyla men ändå sol, oranga färger och tända ljus!

Allt detta pga. p-piller! Nej gud... Folk måste ha haft det bra förr i tiden med sina fårhudar och svintarmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar