torsdag 27 oktober 2011

Ge dej, disktrasufiilis!

Känner mej som en gammal disktrasa... Har känt mej febrig nu i snart en vecka, men det slår aldrig till! Hatar sånthärnt, det sku hellre få komma då en lite ordentligare feber i någon dag och sen vara bra med det, iställe för att man känner sej halv-krapulantisk och dåsig i en vecka...
Har faktist inte varit riktit "påriktit" sjuk, sedan inflammationen jag hade två dagar efter att jag och Oliwer slapp hem från bb. Hade alltså bröstinflammation, vilket förstörde för amningen. Hade ingen aning om hur lätt man kunde få det, fick det pga. att jag hade rocken LITE oppe då vi var till åbo på läkarbesöket, och efter vad jag själv var med om då har jag sagt åt alla kompisar som ammar ännu "lägg halsduk runt tissorna då ni går ut!!" :D
Hade som mest nästan 41 graders feber då, och vill verkligen inte att nån anna ska behöva vara med om det!
Men sedan dess har jag faktist varit frisk, kroppen vet kanske att man absolut inte har tid med sådant nu!...

4 kommentarer:

  1. jo för fanken håll tissorna varma alla nyblivna mammor där ute för bröstinflammation vill man inte ha! Men du Hanna hade ju ännu värre än mej. Men vi lärde oss att mjölkkannorna måste hållas varma ;)

    SvaraRadera
  2. Jo den lärdomen fick man nog för tusan! :D Och man vet bättre tills nästa baby :) Jo e glad att int du had de ens nära på lika paha som jag :/

    SvaraRadera
  3. Jo, till nästa baby tänker jag vira in mej i massa kläder fast de sku va mitt i sommaren ;)

    SvaraRadera
  4. Jo jag planerar exakt precis samma sak ;D Tänker INTE vara med om det igen :O

    SvaraRadera