lördag 8 oktober 2011

Utan sadel, glad hela dagen

Var igår och kollade på eventuellt (som det ser ut efter första provridningen) blivande ridponny! Idag var jag och rida henne för första gången alltså, UTAN sadel (har inte ridit utan sadel på 2 år!!) För det första hade hon så bråttom iväg att jag just och just hölldes på hennes rygg efter att jag suttit upp och för det andra fick jag pinsamt konstatera att jag har skit balans då hon spatserade fram me en sån takt jag INTE var beredd på av en ponny! För 3 år sedan hoppade jag 70cm utan sadel, nu hölldes jag knappt uppe på ryggen I SKRITT! (Jo, man får skratta)
Imorgon blir det att testa planen och se hur pöunis testar en, sen träna hela veckan inför Lördagens tävlingar i dressyr!
Spännande dethär med ponnysar!

"Säger en som just precis konstaterade att man KAN bli förälskad i ponnysar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar