måndag 12 september 2011

Ett nytt liv!

Dethär fotot är taget ganska jämt 24 timmar innan vår lilla prins bestämde sej för att komma till världen på morgonen den 13.03.2011 kl. 09.21
Han föddes i gv. 39+2, alltså fem dagar före beräknat!

Vattnet gick hemma på natten runt 2-tiden. Hade redan före bestämt mej att jag inte skall ha lustgas, pga. risken för illamående. Fick epidural 5-tiden men den tog inte ordentligt, eftersom min ryggrad är sned fick dom det inte stucket! En timme senare fick jag ny epidural, det tog 10 minuter för den att börja fungera.

Klockan 08.30 begärde jag om att få börja krysta, och en timme senare föddes han. Han andades inte!! Tror att jag aldrig har dragit ett svartare moln över mej själv, som jag gjorde då. I panik minns jag bara att jag skrek varför han inte skriker, ska dom inte skrika?? Efter ett par sekunder, som kändes som flera långa minuter, kom skriket! Det härligaste man kan få höra. Han var blå då han föddes, och tog inte sina första andetag ute i världen så snabbt pga. att han hade svalt en hel del med fostervatten!

Timi var med under hela fölossning och upplevde exakt samma saker, känslor och skeden som jag också gick igenom, detta är jag glad för! Att han gärna var med, för jag skulle haft mycket svårare utan hans kramar, pussar, svettorkande och vattenhämtande!

Jag var endast en natt inne på BB (borträknad "förlossningsnatten") Hade inte riktit världens mest "respekterande" rumskompisar så fick
inte riktit sovit, och vår lilla baby kunde inte heller sova pga. andra bebisarnas gråt, så jag
begärde att få slippa hem nästa dag, det gjorde jag, så på dagen den 14.3 slapp vi hem med prinsen!

På bilden är han cirka 3 timmar gammal och vi ligger och väntar på att lunchen skall börja serveras! Han var en mycket lugn baby redan då, och det är han än i denna dag, nu 6 månader senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar