fredag 31 augusti 2012

Hoppning & Tjafs

Red Dior idag igen, ah, Im in love! Klumpar sej i magen på mej då jag tänker på att han kanske kommer säljas nånstans långt bort, och då jag inte vet när det blir. Nå i söndag skall jag på tävling med honom. Hoppar Palermo III i 80cm och Dior II i 80cm och 90cm. Sen om denna tävling går någorlunda bra så hoppar vi även nästa veckoslut, men då 80cm och 100cm. Dior är en riktig bomb på hinder (iallafall enligt mej). En häst som du inte kan lita till 100% på att han far över, MEN han gör det alltsom oftast, och det gillar jag. Jag tycker inte om förutsägbara maskiner som du far och plockar rosetter med på tävling, jag vill ha lite utmaning!

Angående min bana med Pale så får man väl ta det lite som det kommer eftersom jag inte har ridit honom sen förra tävlingen, men han har uppvärmning med sin ägare i 60cm först så det går nog bra :) 
Vi har förut farit raka vägen till tävlingarna också och bra har det gått varje gån :)
(förutom Hagalund, hihi)

100 cm portti

Dior har haft stora svårigheter med att lyfta sitt ena bakben, så tills idag hade jag beställt hovslagare och gissa om man hade skiten i byxorna.. Jag slog nästan vad om att hovslagaren INTE kommer få skon på på den bakhoven MEN, Dior var super duktig! Yey! :) Så nu är vi fit for fight inför söndagen! See ya there all!


*~*~*

Nu skall jag väl måsta börja fixa mej klar! Idag far Oliwer till sin pappa åtminstone över helgen, får se sen om han blir längre :) Och denna mamma far "på gulejj", ja verkligen!
Släpar med mej Jonas och Ida från Ekenäs och så far vi till Anna (my kusin <3 ) och börjar, sedan styr vi kosan mot Åbo nightlife!

Har sett fram emot denna kväll redan lääänge!
Så nu kör vi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar