söndag 4 november 2012

ViltLördag!

Hej allihopa!

Jahapp jahapp så var det söndag igen. Ligger i sängen och söndagsmyser med min son, härligt <3 Snart ska det lunchas och uuuh hur det lockar att slänga hjortmaletet i stekpannan! Måste bara checka läget med ingredienserna till det :) Annars blir det rester från igår, Karjalanpaisti! Otroligt mumsigt det också, minsan!

Igår tillbringade vi hela dagen i Nagu! Vi startade direkt efter frukosten från Ekenäs. Plockade upp Janne som åkte med till Pargas för att umgås med Anna :) Först for vi till min mommo och moffa och firade min mommos födelsedag, med otroligt god hemlagad tårta! Mmm! Sedan åkte vi vidare till Dalkarby till min pappa och hans familj! Där började vi middagen med gräddig tomatsoppa! Den var sååå otroligt god att jag bara måsta ta en liiiten portion till! Till varmrätt, älgstek!!! Färsk!! Ååh gud så sablars gott! Jag åt och åt och åt! Vinen jag hade valt dagen innan passade som handsken! Nästan lika stolt över mitt val som dom andra var, haha! :D I did it! Efterrätten blev glass ala William (min lillebror).
Hade en jätte rolig dag med släkt och vänner, det får absolut inte gå länge innan detta sker igen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar