tisdag 6 november 2012

Klassisk dressyr

Kände mej lite sjuk imorse då Oliwer väckte mej, men det var som tur bara tröttheten som sköt över mej, så.. Falskt alarm, huoh!

Sysslade på med hushållet tills kl 15, sedan plockade jag upp Janne och drog iväg till stallet :) Lektion.. Det var ett tag sedan! Klassisk Dressyr med Pia, fick rida hennes super fina lusitano hingst!
Han var helt underbar.. En super bra läromästare! Att börja med något sådant härnt känns som att få lite gnista till ridningen! Något nytt och spännande att lära sej! :)
Utveckla nivån lite mer.. Här kommer lite bilder också med i inlägget från lektionen som Janne fotade! (tattis <3 )

Jag kommer absolut att fortsätta med detta, det var otroligt spännande och roligt! Vill jobba på att få grunderna 10+ innan jag går vidare, vilket Pia är jätte viktig med. Jag är inget annat än super nöjd efter den timmen! :)


Väl hemma var föttren och händrena till IS. Börjar verkligen bli riktigt kallt där ute nu! Nå, det finns inga dåliga väder, endast dåliga kläder (och gnälliga människor!!)


Imorgon borde min Björkvin huppari komma på posten som jag beställde förra veckan. Hoppas hoppas! Längtar efter att få dra den på mej och bara mysa ihop som en boll i soffan med en mugg glögg. För en sådan sort av huppari är det som är på kommande, en myshuppari! :) Beställde den från Tyskland. Hoppas verkligen den passar.. Det var nämligen kärlek vid första ögonkastet!

Vad mera från idag, inte mycket. Lärorik dag idag igen, som vanligt :)
Nu blir det middagslagning medan sonen underhåller sej själv med tågbanan och Pingu på tv :) Hawaiipata, mums! Ses och hörs, kram!! <3


tack för idag! slut för idag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar