måndag 5 november 2012

Höstsnack

Ser lite mörkt och små kallt ut idag då man tittar ut genom fönstret. Ganska lika som alla andra dagar då med andra ord. Men inte går det väl nån nöd på någon. Det ända "jobbiga" med kallare tider är detdär eviga klädpalttandes med den lilla i familjen.
Strumpisar [x] Yllestrumpor [x] Polotröja [x] Halsskydd [x] Mössa [x] Vantar/Handskar [x] Ytterbyxor [x] Tjocka jackan [x] Såå, äntligen klar.
Och sommartid? Sandaler [x] Mössa [x] och sedan ut!

Idag blir en lugnare dag, inte så mycket program på listan, vilket jag tycker att är jätte skönt! Ingen stress någonstans. Ända platserna jag måste till idag är posten och stallet. Sedan funderade jag på att fara en sväng till parken med lillen. Annars blir det bara slöa, slöa och slöa. Eller "familja" sej :)

Två grisar har nu lämnat mej för att fortsätta sina liv i nya familjer. Frej åkte iväg på lördagen till ett stall i Kars, han bor där nu tillsammans med en kanin och stortrivs med massor med mat och kärlek :) Frigg åkte igår iväg, till Kouvola. Så efter en 5 timmars resa igår var hon framme vid sitt nya hem. Är mycket nöjd med dessa två familjer jag hittat åt mina små, verkligen! :) Nu väntar jag bara på bilder och updates från de nya "föräldrarna" ;)

Någon annan än jag som börjar få lite julstämning då?

Nu skall jag morgonstäda lite, checka Pingu med lillen och sedan blir det lunch i stora lass :) Ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. Såg idag på julgranen min när jag städade och fick lust och börja plocka fram alla ljus och såna saker som man har till julen :D
    Men fick nöja mig med att tända lite ljus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ljus tända i köket och i vardagsrummet, kan inte motstå det :P Får klara mej med doften av ljusen nu ännu 2 månader innan riktiga julen kommer, men usch va de sku va härligt att få klä en julgran!! :)

      Radera