onsdag 8 februari 2012

Trams med dyra leksaker

Pojken har MASSVIS med fina nya leksaker. Bland annat de miljontal han fick i julklapp. Dessa intresserar honom ändå bara till en viss del.!
"Hör och häpna"
Min fammo och faffa hämtade en gammal kista åt oss för ett tag sedan som jag bestämde mej för att använda som leksakskista i Oliwers rum. Härligt sliten gammal röd i färgen (ska fixa om den lite i sommar).
Nå, i varje fall... Inne i kistan hade min fammo lämnat några leksaker som hon tyckte kunde lämpa sej åt Oliwer att leka med, bla. en elefant som går att plocka isär i x-antal bitar, denna elefant är över 40 år gammal och är faktist min pappas gamla leksak och DEN står som nr 1 på Oliwers "favorit leksak"-lista nu!

Varför köpa nya dyra? Sök upp nått som är gammalt och simpelt, det tycks iallafalk duga bäst här ;)

6 kommentarer:

  1. Såndärna djur ha jag oxå lekt med som liten.. :) Å dom har gått bra hem hos andra små oxå..:)

    SvaraRadera
  2. Jag har en video från när jag va liten som jag leker med ett gammalt spelkort med ett troll på som jag fick av min mommo & moffa. Så inte behövs det så mycket :D
    Har också nån min gammal leksak åt Oliwer, men den där 40 år gamla verkar ändå roligast :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade en exakt likadan då jag var liten, ärvd av min dryga 10 år äldre farbror. I loved it!

      Viveca

      Radera
  3. Vi har en likadan bara att med hundhuvud oxå! Verkligen omtyckta leksaker (speciellt svansen)!

    SvaraRadera
  4. Testa påskoj att lägga lite ris i en tom ketchupflaska, de brukar vara populärt oxå.. :D

    SvaraRadera
  5. Nå jag ha hört av någon att det är väldigt populärt och omtyckt, så tror jag ska testa det :) Billigt och bra!

    SvaraRadera