onsdag 1 februari 2012

Back on track

Ny månad, IGEN. Det är februari redan, om en och halv månad fyller sonen 1 år. Funderar vart i hela fridens namn som tiden rusar iväg? Varför har den så bråttom? Tycker att tiden har gått extra fort sen jag blev mamma. Förut kunde man vänta i evigheter på "i övermorgon", nu susar veckorna iväg, en efter en och man hinner inte alltid riktit med till fulla 100%.

Härlig vinter som bäst nu, men måste ändå "klaga lite". -14 grader ute (för att inte tänka på vad det kommer bli inatt) och skarvsladden till grishuset sa upp kontraktet med oss, alltså ingen belysning eller värme fungerar! Får brassa på med överdrivet mycket halm åt mina små så dom får kura ihop sej och hålla värmen tills imoronbitti (då vi får fixat nya kablar). Vattenroudande, my favorite! Vattnet hinner vara högst en timme ute så hamnar man fara och slå loss det från vattenfatet och fylla på nytt! Mat och hö går åt i extra stora mängder, men det spelar ingen roll för mej! Huvudsaken att dom får stå och tugga på något så gott som hela tiden så håller dom värmen bättre.

Har saknat min madonna piercing länge! Hamnade ta bort mina båda piercingar (madonnan & nedre läppen) i förlossningssalen. Sen växte dom så mycket fast att jag inte vågade trycka igenom dom mera.
Lagade idag, 11 månader senare, tillbaka min madonna! Känner mej "hel" igen. Kände mej så tom och ensam utan min madonna!
Stolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar