fredag 13 januari 2012

Studier + familj = ?

Första gången på många många månader som klockan ringde imorse, och man måsta släpa sej upp ur sängen UTAN att "ligga och slasa en stund", snigla via dushen för att ögona sku hållas någorlunda uppe, och sen fixa iväg sej TILL SKOLAN... Ööörh, men vädret piffade verkligen upp morgonen! Snö, jag älskar snö! Nu blir det back on track med både son+pulkka och ponny+åker!
Skolan idag var ju bara för ett par timmar men usch så det "kändes tungt", bara tanken på att man var i skolan var tillräckligt utmattande, haha!
Nå fick min plan i skick och nu blir det bara att tuta och köra!
Om 3 veckor bär det av på IA nr 1, sen sommarlov och sen fortsätter det på hösten med en teoriperiod i skolan och IA nr 2 och till julen står man hoppeligen med betyget i handen!

Kock är nog inget jag vill jobba med, men eftersom jag har så lite kvar för att få en grundutbildning så bestämde jag mej (efter mycket funderande) att göra klart det nu och sedan satsa på jobb och familj några år framåt, och sedan eventuellt studera vidare till detta "drömyrke", beror på hur ens livssituation ser ut då förståss...

Nån av mina läsaren som gått tillbaka till studier efter mammaledighet?
Hur gjorde ni med barnvård, ekonomi, jobb osv? Kommentera gärna :)

Hade ju som mening att jobba först, och har sökt efter ett par jobb.. Men får väl nu vänta till sommaren och dra på mej ett skapligt sommarjobb då, och satsa mera på jobb och ekonomi efter att allt skolarbete är klart!

4 kommentarer:

  1. Jag vetdu :-) hon va 8 månader när hon var hos dagmamma, fungerade jätte jätte braa:-) ekonomin så man klarar seg:-) men jag jobbar ju på sidan om :-) vilket är ditt drööm yrke??:-) <3

    SvaraRadera
  2. Jag kommer ju att börja med praktiken, vilket betyder antagligen både morgon-och kvällsskiften.
    Timi jobbar ju 3-skift (morgon, kväll och natt) och om vi båda har kväll tex så går ju inte dagis, därför funderar jag att inte söka nån dagvårdsplats nu, utan istället prata med fammo, mommo och moffa och se om han får vara där sådana gånger som det skär ihop sej.
    Jobbar "M" bara morgonturer (7-16?), eller har han också skiftesjobb?
    Oliwer kommer vara nästan 11 månader då jag återgår till skolarbete så det känns ändå bra just att det inte är för tidigt. Tyckte du att 8 månader var för tidigt eller kändes det passligt? :)

    Mitt "drömyrke", eller det yrke som jag tänker gå till genast jag har familjen i skick, och det som jag verkligen vill bli, är POLIS :)

    SvaraRadera
  3. Joo klart ja tyckte att de var tidigt att föra flickan till nagis vid 8 månader men skolan börja så passlit till det så därför ble det så.. M jobba morgontur då bara gick bra, jag är ju i skolan och jobbar kvällar ibland, jo klart de men men det går alltid att diskutera turer att den veckan T har morgon skift kan du ha kväll har han natt har du du morgonn o har O på dagis :-)

    SvaraRadera
  4. Jo nog får vi de att fungera, han är ju ändå 11 månader då jag börjar isåfall.
    Oliwer ska ju inte på dagis så måste se med dagvården om det alls fungerar med någon IA (praktik) nu för tillfället.

    SvaraRadera